:)

:)

Malarz to człowiek, który maluje to, co sprzedaje.
Artysta to człowiek, który sprzedaje to, co maluje.

Pablo Picasso

poniedziałek, 6 stycznia 2014

Rzeźba cz.1


Rzeźba jest jedną z dyscyplin zaliczanych do sztuk plastycznych.  Wyróżnia się najczęściej trójwymarowością. Rzeźbi się w drewnie, kamieniu, metalach szlachetnych, tworzywach sztucznych, w glinie, gipsie, wosku itp. Ja odważyłam się użyć gliny.

Na początek chcę Wam przybliżyć technikę rzeźbienia w glinie. Jest ona niezwykłym materiałem, dającym niezliczone możliwości ekspresji.

 Od zarania dziejów  glina jest  wykorzystywana w rożnych technikach. Początkowo była materiałem do tworzenia przedmiotów codziennego użytku, a w obecnych czasach stosuję się ją do tworzenia dzieł sztuki. Glina jest miękkim nietrudnym do formowania materiałem który łatwo rozmiękczyć w wodzie i wysuszyć na powietrzu. Podczas pracy z nią, na każdym etapie można  ją odrywać lub doklejać w innym miejscu. Do czasu gdy nie wypalimy jej da się dowolnie kształtować. 

Do obróbki gliny nie są potrzebne żadne drogie, czy specjalistyczne narzędzia (choć ja bardzo lubię posługiwać się skalpelem i Nożykiem do modelowania Inlay- narzędzie dentystyczne, ale bardzo przydatne).

Powstałe kształty wystarczy osuszyć i przechować, lecz jest to nietrwały sposób. Wysuszona glina może się połamać, dlatego też zalecam wypalenie rzeźb (otrzymuje się w ten sposób terakotę), by można było dłużej je podziwiać. 

 Bardzo pomocną literaturą dla mnie była książka pt. "Rzeźbienie w glinie" autora Josefa Lang'a.

Myślę, że tyle wystarczy do mojego wstępu. :) Kolejnym razem opiszę kilka wskazówek, które ułatwią Wam  rzeźbienie. 

A oto moja gotowa ręka, jeszcze przed wypaleniem:

Tytuł: "Ręka"      Opis: Wykonane z gliny      Wymiary: płaskorzeźba     

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz