:)

:)

Malarz to człowiek, który maluje to, co sprzedaje.
Artysta to człowiek, który sprzedaje to, co maluje.

Pablo Picasso

niedziela, 15 grudnia 2013

Farby Akrylowe

Ech, co za pochmurny dzień/wieczór... Odechciewa się robić cokolwiek konstruktywnego w taką pogodę. Mam nadzieję,że większość z Was może sobie pozwolić na chwilę odpoczynku - przy kawie i dobrej książce lub zająć się swoim hobby.   ;)

Pomyślałam, że  dziś Wam przybliżę technikę akrylową.  Zainteresowałam się nią tak naprawdę  jakiś miesiąc temu. Wcześniej moja pasja była skierowana na farby olejne. Technika akrylowa jest prostsza od olejnej. (Ps. Zawsze robię sobie pod górkę ;D )

Na czym malujemy?
  
Do najczęściej używanych podobrazi stosuje się: płótno, papier, płyta wiórowa, drewno, metal, a nawet ściany i mury, gdyż  farby akrylowe są dostępne również w sprayu dla amatorów techniki graffiti.Ja mój pierwszy obraz stworzyłam na papierze (jedyna wada jest taka, Ze papier trochę się mi pofalował). Czytając o tej technice wiele osób poleca płótno (gotowe, kupne podobrazia malarskie). Należy pamiętać,że akryl nieprzyległa do powierzchni zawierającej olej lub wosk, dlatego podłoże musi być zagruntowane farbą akrylową - podobrazia pod farbę olejną nie nadają się do akrylu. Stworzony obraz, który jest po powerniksowaniu przypomina jakby był stworzony farbami olejnymi.

<---- A oto moje podobrazia, które czekają, aż się "za nie wezmę".
    

Farby akrylowe

 Na rynku mamy wiele marek farb akrylowych - te najbardziej popularne i tanie to Start i Policolor marki Maimeri, oraz Master i Classico. Zaletą farb jest to iż można je rozcieńczać wodą i nie potrzeba specjalnych rozpuszczalników do mycia pędzli. Niestety mają jak dla mnie jedną wadę- szybko schną (dla innych może to być zaleta). Ciężko jest mieszać farby na płótnie (w tym przypadku daje plus farbom olejnym). Można wydłużyć czas schnięcia farb, używając specjalnego medium wydłużające schnięcie do akryli (zakupić go można w sklepie plastycznym). Przy stosowaniu tych farb należy pamiętać o tym by nie zniszczyć sobie pędzli, gdyż zaschnięta farba akrylowa jest twarda i dobrze się trzyma, co powoduje iż pędzel jest niemal nie do odzyskania.

 Pędzle i szpachelka

Do akryli stosuje się przeróżne pędzle. Można malować miękkimi, jak również twardymi szczeciniakami. Polecam wypróbować różne pędzle i dostosować je według własnych preferencji. Ja bardzo lubię pędzle nylonowe. 
Często niedocenianym narzędziem w malarstwie jest szpachelka. Dzięki niej można malować, czyścić paletę z zaschniętej farby, a także posłużyć się nią, gdy chcemy wymieszać kolory.Ja obecnie posiadam plastikową szpachelkę, ale przymierzam się do metalowej, gdyż uważam, że jest o wiele lepsza.

Wykończenie

Aby nadać piękny połysk warstwie malarskiej, należy użyć werniksu do farb akrylowych. Substancja ta wysycha tak szybko jak farba. Jest to zaleta, gdyż  można w szybkim czasie uzyskać gotowy obraz. 

Życzę miłej zabawy i zaskakujących rezultatów ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz